lørdag 13. desember 2014

Førjulskos

Hjemme hos oss, koser vi oss litt ekstra hver søndag i advent.

Da tenner vi lys og mesker oss med kaker og kakao med krem.

Dette gjorde vi hjemme når jeg var liten også - og jeg gledet meg stort!

Da var det sånn at den første søndagen var det bare et kakeslag eller to -

så ble det flere etter hvert som søndagene kom og vi rakk å bake mer.

Jeg er også blitt av dem som julepynter huset tidligere enn lillejulaften...

Jeg fant ut at jeg synes julen går så alt for fort,- jeg har åpen smia litt, har varetelling, reiser hjem til Telemark, selskap osv. så det er jo ikke så mye man får vært hjemme og gledet seg over julehuset sitt!?

Så jeg fant ut at jeg synes det var mest stress å dra alt fram for så å pakke det kjapt ned igjen,

så nå tar jeg det heller over en lang en! :)

Jeg baker det meste på forhånd og putter det i fryseren. Jeg vasker ganske tidlig og setter fram julepynt til første advent - da får jeg nyte julestemningen litt også!

Men treet, det blir fortsatt ikke pyntet før lillejulaften - på kvelden.

Slik at når ungene står opp finner de julestrømpe og pyntet tre som venter på dem -

DA ER DET JUL!

 

Ønsker dere en fin førjulstid - med tid til kos og familie!

Hilsen

Anne / Gullsmeden på Bergtatt

www.bergtatt-as.no


 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar