tirsdag 9. desember 2014

Personlig vri på julegavene

På bildet ser dere et par kremmerhus jeg lagde som småpresanger i fjor.

Jeg synes det er hyggelig med noen hjemmelagde julegaver også -

i tillegg til mine "hjemmelagde" Bergtattsmykker.

 Problemet er ofte at man ikke får tid til dette midt oppi alt det andre som skal ordnes også.

 Men kremmerhus er jo enkelt å lage, og ungene laget også noen til sine venner - men fikk litt hjelp med limpistolen.

 Rosettene er laget av krepp-papir som er klippet i en lang strimmel og så sydd med nål og tråd i den ene kanten. Så trekker man papiret forsiktig sammen og knyter endene på tråden sammen til en rosett!

Fyll oppi karameller, sjokolade, nøtter, SMYKKER eller andre go`biter kjente og kjære kan kose seg med!

I år har jeg ikke tatt meg tid til egenproduserte gaver (bortsett fra smykkene igjen da - så klart...)

men har gjort meg litt flid med innpakningen.

Jeg klarer ikke helt la være å sette litt preg på ting, da jeg synes dette er utrolig koselig når andre har gjort det på gaver jeg får (håper jeg har vært snill nok i år også..!?)

Og hvem setter ikke pris å se at noen har tatt seg litt ekstra tid og lagt litt ekstra omtanke i det de gir bort..?

I år har jeg handlet litt papir og stæsj på bla. Søstrene Grene -

der har de også rimelige silkebånd som er flott å bruke som pakkebånd!

Et lite tips til dere herremenn der ute som synes det kan være tuklete å pakke inn gaver -

de små firkantede eskene som smykker blir lagt oppi

er ENKLE å pakke inn! :)

Særlig eskene fra Bergtatt hehehehehehe

Og kommer dere og handler i smia,

så pakker jeg dem selvsagt inn for dere!

God førjuls tid!

Klem fra

Anne / gullsmeden på Bergtatt

 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar